Menemenlik Sos Tarifi - Kışlık Biberli Domates Sosu Tarifi

Malzemeler


  • 10 kg. domates
  • yarım kg. biber
  • sıvıyağ
  • tuz
HAZIRLANIŞI: Domatesleri yıkadıktan sonra kaynar su dolu kapta 5dak.bekletiyoruz.Bekletmemizin amacı kabukları kolay soyulması, hala soyarken zorlanıyorsanız bıçağın ters tarafını domatesin üzerinde hafifçe bastırarak gezdirirseniz hemen soyulduğunu göreceksiniz. Domateslerimizi soyuyoruz ve küp doğruyoruz. Biberleri ayıklayıp doğruyoruz. Tencereye sıvıyağ döküyoruz ve biberleri koyup soteliyoruz. Biberler iyice sotelenince suyunu süzdürdüğümüz domatesleri de tencereye alıyoruz. Kaynayana kadar karıştırarak pişiriyoruz.Kaynadıktan sonra 1 saat daha pişiriyoruz. Tuzunu atıyoruz. Pişen sosu kavanozlara dolduruyoruz. Kavanozların ağızlarını kağıt havluyla mutlaka siliyoruz ve kapağını dikkatli bir şekilde kapatıyoruz. Kapakların mutlaka ilk kez kullanılıyor olması gerekir. Kapattığımız konserveleri hemen ters çeviriyoruz ve üzerine havlu örtüyoruz.Bir gece bekletip ertesi gün kilerimize diziyoruz.

Not: Ben biberleri sotelemeden direk domatesle birlikte pişirdim, arzuya göre ister soteleyin, ister sotelemen direk pişirin.




Menemenlik için kesinlikle doğrayarak yapmanızı tavsiye ederim.Sos olarak kullanacaksanız püre olarak yapmanızı tavsiye ederim

Bibersiz ve püre halinde domates sosu tarifi için buraya göz atabilirsiniz.
Evde salça nasıl yapılır tarif için buraya göz atabilirsiniz.

Kışlık domateslerinizi sizler nasıl yapıyorsunuz? Değişik tarifleriniz varsa yorum olarak yazmanızı rica ediyorum?



1 yorum:

  1. ben bir tencerede domates bir tencerede biber pişiriyorum, sonra domatesi biberin üzerine koyuyorum karıştırıyorum altını kapatmadan tuz koyuyorum, ve domateslerin kabuklarını soymuyorum biraz pişince blendırdan geçiriyorum böylede güzel oluyo

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...