Şeker Hamurlu Kurabiye Tarifi

Sayfamıza buyrun: Çilek Butik Pasta

Malzemeler:

1 yumurta (oda ısısında)
200 gr tereyağı
1 çay bardağı mısır nişastası
1 su bardağı pudra şekeri
Yarım çay kaşığı karbonat
1 paket vanilya (çubuk vanilya)
Aldığı kadar un (yaklaşık 3-3.5 su bardağı un)
300 gr hazır şeker 
hamuru
Aromalandırmak için limon kabuğu,tarçın,zencefil v.s bunlardan birini kullanabilirsiniz
Tahta şiş

Şeker hamurunu yapıştırmak için:

Yarım çay bardağı sulandırılmış bal veya su

Hazırlanışı: Tereyağı ve elenmiş unu parmak uçlarınızla birbirine yedirin. Diğer malzemeleri ekleyip hamur kıvamına gelene kadar yoğurun. Yoğurduğunuz hamuru güzelce streçleyerek yarım saat buzdolabında dinlendirin. Nişasta serpiştirdiğiniz tezgah üzerinde hamuru 2 cm kalınlığında açın (hamurunuzu yağlı kağıt arasında açarsanız tezgaha yapışma riskini ortadan kaldırmış olursunuz). Değişik kalıplarla istediğiniz şekillerde kesin. Alt taraflarından dikkatlice tahta şişleri geçirin. Fırın tepsisine yağlı kağıt serin. Spatula yardımı ile kurabiyeleri üzerine yerleştirin. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 15-20 dakika pişirin. Fırından alın ve iyice soğuması için bekletin. Hazır şeker hamurunu gıda boyaları ile istediğiniz şekilde renklendirdikten sonra, tezgah üzerinde ince açın. Kurabiyeleri kestiğiniz kalıplarla şeker hamurunu da kesin. Soğuyan kurabiyelerin üzerine sulandırılmış bal sürerek şeker hamurlarını yapıştırın ve üzerini dilediğiniz şekilde süsleyin.Afiyet olsun.


Şeker hamurlu kurabiyelerimiz hakkında bilgi almak için buraya göz atabilirsiniz.
Çilek Butik Pasta adlı facebook sayfamızı ziyaret etmek için buraya tıklayınız.

Sipariş vermek için Çilek Butik Pasta adlı facebook sayfamızdan mesaj atabilir yada burcu@cilekbutikpasta.com adresine mail atabilirsiniz.

Diş buğdayı partimizi buradan inceleyebilirsiniz.
Doğum günü partimizi buradan inceleyebilirsiniz.

Sevgili anneler "Bebeğimin Güncesi" olarak bizi buralardan da takip edebilirsiniz;
İnstagram adresimiz:         http://instagram.com/bebegimin_guncesi
Facebook sayfamız:           https://www.facebook.com/KaaninGuncesi
Paylaşım grubu sayfamız:  https://www.facebook.com/groups/537990606274830/
Grup içeriği: Montessori uygulamaları, çocuklar için aktiviteler, bebeklerde yeme sorunsalı/yeme alışkanlıkları, bebeklerde beslenme, bebeklerde uyku sorunları, bebeklerde hastalık gibi bir çok konuda annelerimizle birlikte paylaşımlarda bulunuyoruz.Kısacası bebeğe dair herşey...

                                       

55 yorum:

  1. çok güzelllerr bende çok istiyorum yapmak bakalım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence deneyin rahatlıkla yapabilirsiniz.Şimdiden kolay gelsin ve afiyet olsun diyeyim

      Sil
    2. merhablar bende bişi sormak ıstıyorum.kurabiyeleri pişirince çoğu küçülüyor hepsi aynı eşitlikte olmuyor.mısır nısastası kullanmadıgım ıcın mı acaba.tarıf aynı yoksa

      Sil
  2. Cok guzel oluyor bende sizden gorup oglumun dis bugdayinda yaptim.ellerinize saglik.yalniz bir sorum var kremayi nerde kullaniyoruz onu anlayamadim?

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize saglik cok guzel olmus :) Kremayi nerde kullaniyoruz acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim elimde değişik değişik yeterince kalıbım olduğu için bütün süslemeleri şeker hamuruyla yaptım.Şayet elinizde yeteri kadar kalıbınız yoksa kremayla da değişik süslemeler yapabilirsiniz.Kremayı alternatif olarak tarife yazdım fakat benim kullanmama gerek kalmadı.

      Sil
  4. bu gün gıda boyası bulmak için girdiğim dükkanların birinde kızım hello kiti kesilmiş şeker hamurlarını görünce alalım alalım diye turrutdu çalışan bayanda ısrarcı olunca malzemelerle eve döndük ,tarif olarak sizinkini kullandım kurabiyeleri fırından alır almaz yani şimdi yazıyorum çünkü sonuç :))) berbat nasıl kabardı bizim kurabiyeler sanki normal kurabiye karbonat konulduğuna eminmisiniz yanlışlıkla yazmış olabilir misiniz??? ya ds ben nerede yanlışlık yapyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle merhaba; sizi anlıyorum ama mutlaka bir yerlerde bir eksiklik yada bir hata olmalı.Ben bu tarifimle bu kurabiyelerden kaç kez yaptığımı hatırlamıyorum bile. Hatta sipariş üzerine kurabiye işi yapan bir arkadaşım benim tarifimin daha güzel olduğunu ve bundan sonra bu tarifle yapacağını söyledi.Karbonatı sadece bir çay kaşığı koyduğunuza emin misiniz? İlk yaptığım dönemlerde ben bir keresinde bir çay kaşığı yerine bir paket karbonat koymuşum ve sizin dediğiniz gibi inanılmaz kabarmıştı.Karbonat hiç koymazsanızda bu kez hiç kabarmıyor ve kalıplarla uyumlu olmuyor.Bir çay kaşığı koyup yarım saat kadar buz dolabında dinlendirdiğiniz takdirde tam kıvamında oluyor.

      Sil
    2. Bir de not olarak şunu da belirtmek isterim hamuru açıp kalıplarla kestikten sonra hemen pişirmelisiniz.Tepside bekletme yaparsanız orda da kabarabilir ama yine dediğiniz kadar kabarmaz.Tek aklıma gelen bir çay kaşığı yerine bir paket koymuş olabilir misiniz diye düşünüyorum.Ben tarifimden açıkçası o kadar eminim ki başka nerde hata yapılmış olabilir diye düşünüp duruyorum.Ama emeğinizin boşa gitmiş olmasına üzüldüm, sizden ricam fırsatınız olduğunda tekrar denemenizi ve sonucu buraya yazmanızı isterim.

      Sil
  5. yanıtınız için çok teşekkürler,karbonat miktarnda bir problem yok 1 cay kaşığıydı,fakat bekletmiş olabiliriz bunun sonucu kabarmış çatlaklar ve pütürlükler oluşmudur bilemiyorum ama güzel olan bie şey varsa da tadı cidden güzel kızım kurabiyelerin 5-6 sını süsledi çok yorucu bu iş dedi :)) ben tekrar denemek istiyorum ama korktum açıkcası ,yakında resimlerini yayınlarım hamurlarımızın bloğumuzda http://tenzilecayli.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık hepsi çok güzel olmuş :) bende kuzenime yapıcam tarifinizle ortalama kaç adet çıktı ? ben aynı şekilde kalıp kullanıcam yuvarlak üzerine isim yazıcam misafir saysına göre yapmayı planlıyorum :) sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum, hatırladığım kadarıyla hiç fire vermezseniz ortalama 20-25 adet civarı çıkıyor.Tavsiye olarak hamuru çok ince açmamaya da gayret edin (çok kalında olmasın), biraz kalın olduğunda görsel olarak daha güzel duruyor.Kolay gelsin ve afiyet olsun...

      Sil
  7. Kurabiyeleriniz çok şık görünüyor, ellerinize sağlık. Kına gecemde yapabilirsem kurabiyeleri gelen konuklarıma ikram etmek istiyorum. Benim merak ettiğim şeker hamurlarına isim nasıl yazıldığı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar;
      Harf kalıpları var set halinde satılıyor, onlardan var bende onları tek tek bastırıyorum üzerine ama harf kalıplarını kullanmak biraz zordur el alışkanlığı gerektirir.Tavsiyem kalıplardan alırsanız biraz kuru şeker hamuruyla yapın, yumuşak olursa kalıbın içince kalıyor çıkartmak zor olabiliyor.Şimdiden mutluluklar diliyorum...

      Sil
  8. çok ama çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  9. Merhaba tarifinizi denedim ama hamur bir turlu toplanmadi topak topak halde kaldi mecburen icine biraz sut koydum ancak sekilde toplandi. Henuz pisirmedim su an dinlenme asamasinda pisirdikten sonra sonuclari iletirim sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşegül hanım evet biraz zor toparlanıyor, çok iyi yoğurmanız gerekiyor.Bir püf noktası daha belirteyim, oda ısısındaki tereyağını, yumurtayı ve pudra şekerini önce mikserle çırpıp sonra unla karıştırırsanız daha kolay yoğurursunuz ve daha kolay toparlanır.Hala toparlanmasında sorun yaşarsanız süt yerine biraz daha yağ ilave etmenizi tavsiye ederim.Ama burda en önemli püf noktası çok iyi yoğurmanızdır.Sonucu merakla bekliyorum.Afiyet olsun...

      Sil
  10. mısır nisaştası yerine buğday nişastası olur mu acil cvp verirseniz çok sevinirim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette olur bende bazen buğday nişastası katıyorum.Hamurun kıvam almasında zorlanırsanız yağ miktarını biraz artırabilirsiniz ve iyice yoğurmanız gerekir.Bunları da püf noktası olarak belirteyim.Kolay gelsin

      Sil
    2. merhabalar size bişeyler yaZmıştım ama cvbım gelmedi sanırım çok yoğunsunuz..

      Sil
    3. Merhaba; size cevabı çok önceden yazdım, bir üstte cevap yazılı olarak duruyor.Şuanda göremiyor musunuz acaba?Kullanabileceğinizi ve hatta bir kaç püf noktasını da belirttim.

      Sil
    4. sanırım bilgisayarımdan kaynaklanıyor gördüm.çokk teşekkür ederim.

      Sil
  11. merhabalar harika bir siteniz var sizi tebrik ediyorum.kurabiyenizi yaptım biraz katı oldu dolaba koyduktan sonra dahada katılaştı.dolapatan çıktıktan sonra biraz yağla yoğurdum biraz yumuşadı hamuru açtım bu seferde kalıpları bastıktan sonra tezgahtan çıkaramadım spatula ile savaş verdim inanın 1 saatimi aldı.tam tepsiye dizdim 1 saat de elektrik gitti.ama bukadar soruna rağmen kurabiyenin tadı çok güzeldi.size birkaç sorum olacak cevaplarsanız çok sevinirim. 1- şeker hamurunu kurabiyelere yaptım ve 1 saat sonra iyice sertleşti bunun için ne yapabilirim.2- şeker hamuru markanız 3- kalıpları aldığınız internet siteniz var mı .şimdiden çokkkkk teşekkür ederim Canan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar;oldukça aksilik yaşamışsınız, bu kadar aksiliğe rağmen yapabildiyseniz gerçekten tebrik ediyorum sizi.Tarifte küçük bir değişiklik yaptım yağ miktarını biraz yükselttim.Ben tam olarak bu ölçülerde yapıyorum ama elim alışık olduğunda bir sorun yaşamıyorum.Hamurun kıvamını tutturmak oldukça zor olabiliyor çok iyi yoğurmak gerekiyor.Tezgaha yapışmaması için hamuru yağlı kağıt arasında açarsanız çatlama yapmaz ve tezgaha yapışmaz, hamurun altına ve üstüne yağlı pişirme kağıdı serebilirsiniz.Şeker hamurları açıkta kaldığı zaman maalesefki çabuk kuruyor bu nedenle süsleme işlemlerini en hızlı şekilde yapmanızı tavsiye ederim.Bir kurabiyenin süslemesini tamamen bitirip sonra diğerine geçebilirsiniz.Ben alışverişimi internetten almıyorum İstanbul-Eminönüne gidip pasta malzemeleri satan yerlerden alıyorum ama inanın şeker hamuru markasını hiç hatırlamıyorum.Bütün malzemelerim bir koli içerisinde ancak çıkarıp bakmam gerekiyor.

      Sil
    2. merhaba...öncelikle cevabınıza çok teşekkür ederim.sizden ricam şeker hamuru markanız ve bunlarda domuz jelatini var diyorlar doğru mu?

      Sil
    3. merhabalar.. size birkaç bişey sormuştum sanırım yoğunsunuz?

      Sil
    4. Merhaba; öncelikle sorularınıza çok önceden cevap yazdım, acaba görünmüyor mu?Şeker hamuru markasına bakmam gerekiyor, kolinin içinde kilerde önce onu çıkartıp bakmam gerekiyor.Domuz jelatini konusunda inanın hiçbir fikrim yok ama yakın zamanda pastacılık kursuna başlıyorum ondan sonra size çok daha detaylı bilgi aktarabilirim

      Sil
    5. doğum gnünüz harika geçmişe benziyor.Allah uzun ömürler nasip etsin Kaan a. Kurabiyeleri süsledikten sonra içerisine koyduğunuz jelatini ( şeffaf paketi ) ne olarak satın alabiliriz?

      Sil
    6. inanın çok sevinirim çok mutlu oldum şimdi.şimdiden çok teşekkür ederim.

      Sil
    7. Özge hanım; ben pasta malzemeleri satılan yerden kurabiye poşeti diyerek aldım.Zaten pasta malzemecileri biliyor.Ayriyeten sırf poşet satılan dükkanlar var onlarda da bulabilirsiniz.Hiç bulamazsanız pasta malzemeleri satılan internet sitelerinden de sipariş edebilirsiniz.Sevgiler...

      Sil
  12. bende bu konuda bir şey sormak istiyorum oğluşun doğumgünü kurabiyelerini kendim yapmak istiyorum bu arada yaptığınız kurabiyeler harika ben sizi nurtidende takip ediyorum çünkü....bu kurabiyelerin üstüne yazdığınız yazı için özel bir kalem kullanıyor olmalısınız onun ismini öğrenmek istiyorum çünkü internetten sipariş vereceğim yanlış bir şey almal istemiyorum yalnız harf kalıplarını kastetmiyorum şeker hamurunun içine yazdığınız şeyden bahsediyorum şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar;öncelikle övgü dolu sözleriniz için teşekkür ediyorum.Normalde pasta malzemeleri satan dükkanlardan gıda kalemi diyerek alıyorum.Marka sorarsanız şuanda gıda kalemimi arkadaşıma verdim getirdiğinde üzerine bakıp size markasını yazabilirim.

      Sil
  13. merhaba kullandığınız tereyağın markası neydi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar; memleketten getirttiğim %100 doğal tereyağ kullanıyorum.

      Sil
  14. merhaba benim kurabiyelerim çok geverek olup kırılıyor ne yapabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar ununu fazla katıyorsunuzdur.Bir de fırından çıkarınca tel ızgaraya alın orada soğusun altın nemlenmesin.

      Sil
  15. benim de bir sorum olacaktı mısır nişastasını kurabiye hamurunun içine mi koyuyoruz? yoksa hamuru tezgahta daha rahat açmak için mi kullanıyoruz onu anlayamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duyguzeynep nişastayı hamurun içine koyuyorsunuz.

      Sil
  16. merhabalar benim de bir sorum olacaktı. nişastayı kurabiyenin içine mi koyuyoruz? yoksa hamuru daha rahat açabilmek için tezgah üzerine mi serpiyoruz orayı anlayamadım şimdiden teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  17. Yanıtlar
    1. haklısınız 2cm kalın olabilir siz kendinize göre kalınlığını ayarlayabilirsiniz.ben çubuklu yapacaklar içinde risk olmasın diye 2cm yazdım.Sevgiler....

      Sil
  18. Nişasta sorusunu bende merak ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yanıtım gecikmeli oldu siparişlerimin yoğunluğundan dolayı lütfen kusura bakmayın.nişastayı hamurun içine katıyoruz.

      Sil
  19. Merhabalar bende doğmak üzere olan oğluşumun hastane ziyareti için kurabiyeleri yapıcam bir deneme yaptık. 250 gr tereyağı ile çok ağır geldi ve kurabiyeler biraz büyüdü. nişasta konusunu bende merak ediyorum. içine mi koyuyoruz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiçek hanım bu kurabiyenin ilacıdır 250gr tereyağ, tereyağla büyüme küçülme oranı çok daha az olur ve lezzet olarak inanın margarine kıyasla çok daha lezzetli olur.Büyümesinin sebebi karbonat ve un miktarını çok iyi ayarlamanız gerekiyor.un miktarı öyle bir kilit noktaki az koyarsanız küçülme çok koyarsanız büyüme olabilir.hamuru elinize yapışmayacak kıvamda olmalı yani nasıl anlatayım o un miktarını çok iyi ayarlamanız gerekiyor.nişastayı evet içine koyuyoruz

      Sil
  20. Birde sıvı vanilya kıvamı bozar mı?

    YanıtlaSil
  21. Merhaba bende sevgilime doğum gününde yapmak istiyorum fakat oncelikle tereddutum var yapamazsam tutturramazsam diye. Ve baska bisey daha sormak istiyorum hazir mi yoksa ev yapimi mi daha masrafsiz? Ya bide ben kendim yapmak istiyorum Lütfen yardımcı olur musunuzz? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar; bu işi tek seferlik yada bir iki seferlik yapacaksanız hemen hemen aynı maliyete çıkar hatta kendiniz yapmanız daha masraflı olabilir.Çünkü şekil vermek ve süslemek için bir çok kalıp ve ekipman almanız gerekecektir.Ama sürekli yapacaksanız elbetteki kendiniz yapmanız daha uyguna gelir.İlk etapta tutturmak biraz zorlayabilir çünkü pratiklik ve tecrübe isteyen bir iştir.Ben sipariş üzerine iş olarak da yaptığım için hamurun bir kıvamı vardır o kıvamı tutturamazsanız kurabiyelerinizde küçülme yada büyüme olabiliyor.Hatta bu işi yapanlarda bile çoğu kez tutturamayabiliyorlar.Bu kıvamı anlamak da tecrübeyle birlikte oluşuyor.Benim kurabiyelerimi daha detaylı incelemek isterseniz facebook sayfamdan detaylı olarak inceleyebilirsiniz.https://www.facebook.com/cilekbutikpasta?ref_type=bookmark umarım yardımcı olabilmişimdir.Sevgiler...

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim. Kendim yapmak istiyorum. Daha anlamlı olur. Ve şeker hamurlu kurabiye bayılırım. Bu zamana kadar yapmadığım için yapamazsın tutturmaya diye korkuyorum. Yukarıdaki tarifinizi uygularsam olur mu ? Püfnnoktası nedir

      Sil
  22. merhabalar kurabiyeleriniz gerçekten çok güzel görünüyorlar.bilgilendirmeler için ayrıca teşekkür ederim.herkese cvp vermeye çalışmıssınız.benim öğrenmek istediğim şey ise kullandığınız şeker hamuru markası.piyasada çok çeşitli marka hamur var.kurabiyelerin güzelliği kadar şeker hamurunun da kolay şekillenen lezzeti ve kaliteli olması bir o kadar etkili olacağına inanıyorum.yarumları tek tek okudum bir kişi bu soruyu sormuş ancak markayı bilmediğinizi bakıp yazacağınızı söylemişşiniz ama ben markayı yazdığınız bir yorum göremedim.bilgilendirirseniz çok sevinirim.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...