bebekler 18 aylıkken neler yapar etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
bebekler 18 aylıkken neler yapar etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

Mandalları Sepete Takıp Çıkartmaca

Oğlumla yaptığımız günlük aktiviteler, bazen başka bloglarda gördüğüm aktiviteler olurken, bazen de tamamen spontane gelişen bir aktivite yaparken buluyoruz kendimizi. Bugünkü aktivitemiz de spontane gelişen aktivitelerden bir tanesiydi; mandalları sepete takıp çıkartmaca oynadık. Oğlum mandallarla oynamayı çok sevdiğinden salonumuzdaki oyun alanında her zamanki gibi sessizce mandallarıyla oynuyor, onları sepete doldurup boşaltıyordu. Bende hemen fırsatı değerlendirip aniden aktiviteye çevirmeye karar verdim. Oğlum oyununa devam ederken yanına oturarak önce sepete kendim mandalları tek tek taktım ve yine tek tek çıkardım. Ben mandalları takıp çıkarırken oğlum da beni izliyordu. Bir süre böyle devam ettikten sonra bir baktım o da mandalları takmaya çalışıyor. Önce mandalları tersinden takmak için beyhude bir çaba içine girdiyse de ben eline mandalın takması gereken tarafı verip düzelttikten sonra çabaları sonuç vermeye başladı.

Aktivitelerimizde normalde Kaan çok bariz bir yanlış yapmadığı sürece müdahele etmem ama bu kez mandalı tersten tuttuğu için düzeltmek durumunda kaldım. Önceleri  mandalları tutup açmakta zorlandı ama bir iki denemeden sonra akıllı oğlum mandalları sepete takmayı başardı. Hatta o kadar gaza geldi ki yerden kalkıp aktivite masasının üzerine bir güzel kuruldu ve aktivitesine orada devam etti. Tabii anne olarak bende mutlu oldum çünkü bu aktivitenin el kasları ve el-göz kordinasyonu gelişimi açısından oldukça faydalı bir aktivite olduğunu düşünüyorum. Sonuç olarak spontane gelişen aktivitemiz birlikte güzel zaman geçirdiğimiz bir oyuna dönüştü. 


İlk önce mandalı ters tutunca, kadraja şipşak yakalayıverdim :)


Hızını alamayan oğlum aktivite masasının üzerinde aktivitesine devam etti :)










23 Nisan Etkinliği

Bugün oğlumun bayramıydı ve geçen sene çok küçük olduğu için hiçbirşey yapamamıştık.Bu sene babamızda evde olduğu için oğlumunda keyif alabileceği güzel birşeyler yapmak istiyorduk ama dışarısı çok kalabalıktı.Nereye gidelim,ne yapalım diye düşünürken aklıma Yağmur arkadaşıma sorma fikri geldi. Hemen telefonu elime alıp Yağmur'u aradım, sağolsun o da çok güzel bir öneri getirdi. Beylikdüzünde filii cafeden bahsetti, hem çocukların eğlenebileceği hemde bizim kahvelerimizi içebileceğimiz bir ortam olduğunu anlattı ve orda buluşmayı teklif etti.Tabii ben hemen bu fikre balıklama atladım.Oğlum uyanır uyanmaz, karnını doyurup babamızla birlikte filii cafeye gittik.Hakikaten Yağmurun bahsettiği kadar varmış,oğlum nehir ve diğer arkadaşlarıyla birlikte saatlerce bıkmadan usanmadan oynadılar. Diğer AVMlerdeki oyun alanları genelde 3 yaş ve üzerine hitap ettiğinden malesefki gidemiyorduk ama burda oğlumun oynayabileceği oyun alanları ve oyuncaklar vardı. Bu arada oğlum ilk kez oyun parkı tecrübesini de yaşamış oldu.Yağmur'a bizi davet ettiği için, filii cafeyede hizmetlerinden dolayı çok teşekkür ediyorum.

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramını da böylece geçirmiş olduk,seneye daha planlı ve daha farklı aktiviteler yaparak geçirmeyi düşünüyoruz.




İlk Kez Kalem Tutuyoruz

Oğlumu doktor kontrolüne götürdüğümüzde doktorumuz bu yaş döneminde hangi aktiviteleri yaptığımızı ve özellikle eline kalem verip vermediğimi sordu. Bende az da olsa kendimde bir eksiklik hissederek hayır diye cevapladım. Doktorumuz neden diye üstelediğinde daha zamanı gelmediğini düşünüyorum diye ekledim. Bunun üstüne doktorumuz oğlumun kalemle tanışmasının artık tam zamanı olduğunu ve kalemleri eline vermem gerektiğini söyleyince eve gelir gelmez ilk işim Kaan'ı aktivite masamıza oturtup önüne defter ve kalem koymak oldu. Oğlum ilk etapta kalemlerin kapağını açıp kapatmakla kendine oyun çıkardı. Baktım yazıp çizmekle alakası yok, ben kendim aldım kalemi elime, onun beni izleyebileceği bir pozisyonda oturarak defteri kendim karalamaya başladım ve sonrasında kalemleri sessizce önüne bıraktım. Bebekler herşeyi taklit ederek öğrendikleri için oğlumda hemen kalemi eline alarak defteri karalamaya çalıştı. İlk denememizde kalemler maalesef 5-10 dakika kadar ilgisini çekebildi. Ancak ben ümitliyim, eminim zamanla bu süre artacaktır. 

Deftere yazıp çizme faslı bittiğinde oğlum kalemleri tekrar eline alarak bir oraya, bir buraya savurmaya başlayıp elini, yüzünü, masasını olduğu gibi boyadı. Neyse ki bu konuda hazırlıklıydım ve eline verdiğim kalemler yıkanabilir cinstendi. Sizlere de tavsiye edebilirim. İlla ki bu marka olmak zorunda değil, önemli olan yıkadığınızda boyaları benim de yaptığım gibi kolayca çıkarabilmek. Kullandığımız kalemleri merak edenler buradan göz atabilir.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...