18 aylık bebek oyunları etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
18 aylık bebek oyunları etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

Legolarla Tanışma Zamanı

Aslında oğluma legoları çok küçükken almıştık fakat ilgisini çekmediğinden kaldırmıştım.Hatta nurturianın "çocuğumla oynuyorum"adlı fotoğraf yarışmasında birinci olunca ordan da bir lego seti hediye kazanmıştık ama onlar daha ileri yaş gurubuna hitap ettiğinden henüz onları ortalığa çıkarmıyorum.Legolarla tanışma zamanımızın geldiğini yine doktorumuzdan öğrendik.Doktorumuzdan, Kaan'ın artık 18 aylık olduğunu, legolarla oynaması gerektiğini duyar duymaz eve gelince ilk işim legoları ortaya çıkarmak oldu.Doktorumuzun bu yönünü seviyorum, her gittiğimizde öyle faydalı bilgiler paylaşıyor ki bir anne olarak buda benim çok hoşuma gidiyor.

Herneyse konumuza geri dönecek olursak ben bir hevesle legoları ortalığa çıkardım ama Kaan efendi yüzüne bile bakmıyor. Bir taraftan oğlumun legolara nasıl ilgisini çekerim diye düşünürken diğer taraftan da her fırsatta "gel birlikte legolarla oynayalım" diye teklifte bulunmama rağmen yine pek oralı olmadı. Baktım olacak gibi değil oturdum kendim oynamaya başladım.Tabii bu sırada oğlum bir süre sonra koşa koşa gelip yanıma oturdu.Önce benim taktıklarımı çıkarma konusunda uzmanlaştı.Sonrasında ise ona bir kule yapıp bir parçasını numaradan yere düşürdüm.Ahhh oğlum düştü bak sen takar mısın dediğimde bir hevesle takmaya uğraştı,bir iki denemeden sonra takmayı öğrendikçe çok hoşuna gitti.Devamında ise ben elimi ufak ufak tamamen çekerek onun oynamasına fırsat verdim. Bir baktım ki Kaan efendi bi an da legolarla haşır neşir olmaya başlamış. Daha henüz çok profesyonel anlamda şekiller oluşturmasak da şimdi ilgisini daha çok çekiyor.


Legolar çocukların hayal dünyalarını, şekillere bakışlarını yansıtan güzel bir oyun aracı olduğunu düşünüyorum. Legolar sayesinde çocuklar yeni şeyler ortaya koyarlar. Bu sayede el becerilerinden algılama ve yorumlama gibi bir çok alanda çocukların gelişimine destek sağlarlar.Oğlumunda bu konuda uzmanlaşıp değişik değişik şekiller oluşturarak hayal gücünü genişletmesi, el kaslarını çalıştırması ve el-göz kordinasyonunu sağlaması açısından oğluma büyük katkısı olacağını düşünüyorum.

Yerdeki kilime özellikle dikkatinizi çekmek istiyorum.Montessori Eğitiminin tavsiyesi üzerine oğlum yerde oynayacağı zaman mutlaka yere küçük bir kilim seriyorum.Bu sayede oyuncaklarını çok fazla etrafa dağıtmamayı öğrenmiş oluyor, çünkü kilimin üzeri onun oyun alanı olduğunu biliyor.











İlk Oyun Grubumuz

Nurturia annelerinden Yağmur'un (yağmur_nehir) organize ettiği oyun gurubumuzu bugün başlatmış olduk.Öncelikle Yağmur'a bu organizasyon için teşekkür ederek başlamak istiyorum yazıma.Öyle güzel hazırlanmış ki, hiçbir detayı atlamamış. Aktiviteler için el emeğiyle hazırladığı boyama şablonları, yüz oluşturmak için yine kendi elleriyle yapmış olduğu göz,ağız,burun gibi cisimler, kendi yaptığı eşleştirme kartları v.s Tekrar tekrar teşekkür ediyorum Yağmurcuğum, eline emeğine sağlık. Gel gelelim programa. Önce bebeklerimizi hem ortama alışması açısından, hemde birbirlerine alışması açısından ilk yarım saat oyun alanında serbestçe oynadılar. Bizde bu arada hem tanışma, hem de kahvelerimizi içme fırsatı yakalamış olduk. Sonrasında oyun alanına biz annelerde girerek masamıza boyama yapmak için kurulduk.İlk etapta Kaan efendi bir kaç dakika arkadaşlarını izleyerek gaza geldi ve bir iki karalama yaptı,sonrasında Kaan'ı tutabilene aşkolsun.Küçük sıpam hemen sıkıldı ve masayı terkederek kendi kendine takılmayı tercih etti. Oğlumun bu tür bir tepki göstereceğini az çok tahmin ediyordum, çünkü hem uyku saati gelmiş, hemde kalem tutma konusunda yeterince tecrübemiz yoktu henüz. Ayrıca gurubun en küçüğü de benim oğlumdu.Diğer bebekler anneleriyle boyama ve yüz oluşturma aktivitesini gerçekleştirirken bende izlemekle yetindim.İlerleyen zamanlarda oğlumunda eşlik edeceği konusunda ümitliyim :)

Programın devamında dans vardı.İşte bu oğlumun ilgisini çekecek bir aktiviteydi.Yağmur teyzemiz ingilizce şarkı söyleyerek bebekleri coşturmayı başardı.Bu aktiviteye hepsi katıldı. Hem zıp zıp zıpladılar,hemde şarkıya eşlik etmeye çalışarak dans ettiler.Dansla bugünün finalini yapmış olduk.

İşin özü dostlar bugün, hem benim için hemde oğlum için oldukça keyifli ve bol aktiviteli bir gün geçirmiş olduk.Haftaya katılımcılarımızın daha da artacağını ümit ederek o günün gelmesini iple çekiyorum.





Mandalları Sepete Takıp Çıkartmaca

Oğlumla yaptığımız günlük aktiviteler, bazen başka bloglarda gördüğüm aktiviteler olurken, bazen de tamamen spontane gelişen bir aktivite yaparken buluyoruz kendimizi. Bugünkü aktivitemiz de spontane gelişen aktivitelerden bir tanesiydi; mandalları sepete takıp çıkartmaca oynadık. Oğlum mandallarla oynamayı çok sevdiğinden salonumuzdaki oyun alanında her zamanki gibi sessizce mandallarıyla oynuyor, onları sepete doldurup boşaltıyordu. Bende hemen fırsatı değerlendirip aniden aktiviteye çevirmeye karar verdim. Oğlum oyununa devam ederken yanına oturarak önce sepete kendim mandalları tek tek taktım ve yine tek tek çıkardım. Ben mandalları takıp çıkarırken oğlum da beni izliyordu. Bir süre böyle devam ettikten sonra bir baktım o da mandalları takmaya çalışıyor. Önce mandalları tersinden takmak için beyhude bir çaba içine girdiyse de ben eline mandalın takması gereken tarafı verip düzelttikten sonra çabaları sonuç vermeye başladı.

Aktivitelerimizde normalde Kaan çok bariz bir yanlış yapmadığı sürece müdahele etmem ama bu kez mandalı tersten tuttuğu için düzeltmek durumunda kaldım. Önceleri  mandalları tutup açmakta zorlandı ama bir iki denemeden sonra akıllı oğlum mandalları sepete takmayı başardı. Hatta o kadar gaza geldi ki yerden kalkıp aktivite masasının üzerine bir güzel kuruldu ve aktivitesine orada devam etti. Tabii anne olarak bende mutlu oldum çünkü bu aktivitenin el kasları ve el-göz kordinasyonu gelişimi açısından oldukça faydalı bir aktivite olduğunu düşünüyorum. Sonuç olarak spontane gelişen aktivitemiz birlikte güzel zaman geçirdiğimiz bir oyuna dönüştü. 


İlk önce mandalı ters tutunca, kadraja şipşak yakalayıverdim :)


Hızını alamayan oğlum aktivite masasının üzerinde aktivitesine devam etti :)










23 Nisan Etkinliği

Bugün oğlumun bayramıydı ve geçen sene çok küçük olduğu için hiçbirşey yapamamıştık.Bu sene babamızda evde olduğu için oğlumunda keyif alabileceği güzel birşeyler yapmak istiyorduk ama dışarısı çok kalabalıktı.Nereye gidelim,ne yapalım diye düşünürken aklıma Yağmur arkadaşıma sorma fikri geldi. Hemen telefonu elime alıp Yağmur'u aradım, sağolsun o da çok güzel bir öneri getirdi. Beylikdüzünde filii cafeden bahsetti, hem çocukların eğlenebileceği hemde bizim kahvelerimizi içebileceğimiz bir ortam olduğunu anlattı ve orda buluşmayı teklif etti.Tabii ben hemen bu fikre balıklama atladım.Oğlum uyanır uyanmaz, karnını doyurup babamızla birlikte filii cafeye gittik.Hakikaten Yağmurun bahsettiği kadar varmış,oğlum nehir ve diğer arkadaşlarıyla birlikte saatlerce bıkmadan usanmadan oynadılar. Diğer AVMlerdeki oyun alanları genelde 3 yaş ve üzerine hitap ettiğinden malesefki gidemiyorduk ama burda oğlumun oynayabileceği oyun alanları ve oyuncaklar vardı. Bu arada oğlum ilk kez oyun parkı tecrübesini de yaşamış oldu.Yağmur'a bizi davet ettiği için, filii cafeyede hizmetlerinden dolayı çok teşekkür ediyorum.

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramını da böylece geçirmiş olduk,seneye daha planlı ve daha farklı aktiviteler yaparak geçirmeyi düşünüyoruz.




İlk Kez Kalem Tutuyoruz

Oğlumu doktor kontrolüne götürdüğümüzde doktorumuz bu yaş döneminde hangi aktiviteleri yaptığımızı ve özellikle eline kalem verip vermediğimi sordu. Bende az da olsa kendimde bir eksiklik hissederek hayır diye cevapladım. Doktorumuz neden diye üstelediğinde daha zamanı gelmediğini düşünüyorum diye ekledim. Bunun üstüne doktorumuz oğlumun kalemle tanışmasının artık tam zamanı olduğunu ve kalemleri eline vermem gerektiğini söyleyince eve gelir gelmez ilk işim Kaan'ı aktivite masamıza oturtup önüne defter ve kalem koymak oldu. Oğlum ilk etapta kalemlerin kapağını açıp kapatmakla kendine oyun çıkardı. Baktım yazıp çizmekle alakası yok, ben kendim aldım kalemi elime, onun beni izleyebileceği bir pozisyonda oturarak defteri kendim karalamaya başladım ve sonrasında kalemleri sessizce önüne bıraktım. Bebekler herşeyi taklit ederek öğrendikleri için oğlumda hemen kalemi eline alarak defteri karalamaya çalıştı. İlk denememizde kalemler maalesef 5-10 dakika kadar ilgisini çekebildi. Ancak ben ümitliyim, eminim zamanla bu süre artacaktır. 

Deftere yazıp çizme faslı bittiğinde oğlum kalemleri tekrar eline alarak bir oraya, bir buraya savurmaya başlayıp elini, yüzünü, masasını olduğu gibi boyadı. Neyse ki bu konuda hazırlıklıydım ve eline verdiğim kalemler yıkanabilir cinstendi. Sizlere de tavsiye edebilirim. İlla ki bu marka olmak zorunda değil, önemli olan yıkadığınızda boyaları benim de yaptığım gibi kolayca çıkarabilmek. Kullandığımız kalemleri merak edenler buradan göz atabilir.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...