Legolarla Tanışma Zamanı

Aslında oğluma legoları çok küçükken almıştık fakat ilgisini çekmediğinden kaldırmıştım.Hatta nurturianın "çocuğumla oynuyorum"adlı fotoğraf yarışmasında birinci olunca ordan da bir lego seti hediye kazanmıştık ama onlar daha ileri yaş gurubuna hitap ettiğinden henüz onları ortalığa çıkarmıyorum.Legolarla tanışma zamanımızın geldiğini yine doktorumuzdan öğrendik.Doktorumuzdan, Kaan'ın artık 18 aylık olduğunu, legolarla oynaması gerektiğini duyar duymaz eve gelince ilk işim legoları ortaya çıkarmak oldu.Doktorumuzun bu yönünü seviyorum, her gittiğimizde öyle faydalı bilgiler paylaşıyor ki bir anne olarak buda benim çok hoşuma gidiyor.

Herneyse konumuza geri dönecek olursak ben bir hevesle legoları ortalığa çıkardım ama Kaan efendi yüzüne bile bakmıyor. Bir taraftan oğlumun legolara nasıl ilgisini çekerim diye düşünürken diğer taraftan da her fırsatta "gel birlikte legolarla oynayalım" diye teklifte bulunmama rağmen yine pek oralı olmadı. Baktım olacak gibi değil oturdum kendim oynamaya başladım.Tabii bu sırada oğlum bir süre sonra koşa koşa gelip yanıma oturdu.Önce benim taktıklarımı çıkarma konusunda uzmanlaştı.Sonrasında ise ona bir kule yapıp bir parçasını numaradan yere düşürdüm.Ahhh oğlum düştü bak sen takar mısın dediğimde bir hevesle takmaya uğraştı,bir iki denemeden sonra takmayı öğrendikçe çok hoşuna gitti.Devamında ise ben elimi ufak ufak tamamen çekerek onun oynamasına fırsat verdim. Bir baktım ki Kaan efendi bi an da legolarla haşır neşir olmaya başlamış. Daha henüz çok profesyonel anlamda şekiller oluşturmasak da şimdi ilgisini daha çok çekiyor.


Legolar çocukların hayal dünyalarını, şekillere bakışlarını yansıtan güzel bir oyun aracı olduğunu düşünüyorum. Legolar sayesinde çocuklar yeni şeyler ortaya koyarlar. Bu sayede el becerilerinden algılama ve yorumlama gibi bir çok alanda çocukların gelişimine destek sağlarlar.Oğlumunda bu konuda uzmanlaşıp değişik değişik şekiller oluşturarak hayal gücünü genişletmesi, el kaslarını çalıştırması ve el-göz kordinasyonunu sağlaması açısından oğluma büyük katkısı olacağını düşünüyorum.

Yerdeki kilime özellikle dikkatinizi çekmek istiyorum.Montessori Eğitiminin tavsiyesi üzerine oğlum yerde oynayacağı zaman mutlaka yere küçük bir kilim seriyorum.Bu sayede oyuncaklarını çok fazla etrafa dağıtmamayı öğrenmiş oluyor, çünkü kilimin üzeri onun oyun alanı olduğunu biliyor.











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...