İpe Boncuk Dizme Oyunu(19 Aylık)

Bu tür oyunlar için gerekli malzemeleri aslında evde de hazırlayabilirim fakat Kaan'ın keyfini yapmakla o kadar yoğunum ki maalesef işin kolayına kaçarak bu tür oyunlar için hazırlanmış oyuncaklar almayı tercih ediyorum. Bu sefer oyuncakları Arzu teyzemizden temin ettik. İpe boncuk dizme oyunu derken adı bu olduğu için böyle yazdım, biz ipe ahşaptan yapılmış harfler dizdik aslında. Bu oyuncak setini tercih etmemdeki sebep içindeki malzemelerin çeşitliliği ve çok yönlü kullanılabilecek olmasıydı. Setimizde harf ve rakamları ipe kolay geçirebilmek için ahşaptan yapılmış kalem şeklinde ucu olan 2 adet ip, seri rakamlar (2 set), ve seri harfler (yine 2 set) bulunuyor. Harf ve rakamlar ikişer set olduğu için aynı zamanda eşleştirme oyununda da kullanabileceğiz. Ayrıca oğlum biraz daha büyüyüp harfleri ve rakamları öğrendiğinde nesneleri ve kendi adını, ya da rakamları ipe dizerek daha kolaylıkla öğrenebilecek.


Gelelim aktivitemizin hikayesine; Kaan'ın bu setle severek ve bolca zaman geçirebileceğini bildiğim için siparişi verdikten sonra kargoyu dört gözle bekledim. Kutu elimize ulaştığında oğlumunda keyfi yerinde olduğu için dayanamayıp hemen oyuncakları açıp önüne koydum. Önce bütün parçaları eline tek tek alıp bir güzel inceledi. Sonrasında ben bir kaç kez onun beni rahatça izleyeceği bir pozisyonda oturup kendim yaparak beni izlemesini sağladım. Oyuncağın içinde iki adet ip olduğundan birini oğluma verdim ve diğeri ile ona nasıl yapması gerektiğini göstermeye devam ettim. Beni izledikçe oğlumda benim yaptığımı yapmaya çalıştı ama harflerin deliklerini hemen tutturamadı. Bende harfin içindeki deliği doğru yöne gelecek şekilde eline tutuşturdum, ipi de nasıl tutması gerektiğini gösterdim. Bir kaç denemeden sonra ipi delikten geçirmeyi başardı fakat bu kezde harfleri aşağıya kaydırmayı beceremedi. Onun yapamadığı yerlerde ben devreye girerek ilgisini canlı tutmaya çalıştım, çünkü bir şeyleri yapamadığı zaman hemen sıkılabiliyor ya da benden yardım istiyor. Ancak eminim ki kısa süre içinde yapamadıklarını da yapacak seviyeye gelecektir. Onu zevkle izlerken gözlemlediğim bir başka konu ise yapmaya çalışıp başardıkça yaptığı şeye olan ilgisi daha da artıyor ve oyuna dalıp gidiyor. Sanırım bu konuda annesine çekmiş :)..



Şayet bu oyuncağı temin etmek istiyorsanız
Kullanıcı adı: http://www.nurturia.com.tr/people/adaada) Arzu Hanım'dan temin edebilirsiniz.


4 yorum:

  1. Kaan senin o tontik ellerini yerim ben yaa, o göbüş, yanaklar tam yemelik tamm:)) bu arada Burcu ne kadar dikkatli ne kadar ilgili Kaan :) maşallah :)) neler yapacak büyüdükçe kimbilir heyecanla bekliyorum :) kendi kendini motive etmeside ayrıca çok güzel :) takipteyiz Kaan :) öpüyoruz seni :))

    YanıtlaSil
  2. Etkaca yine çok teşekkür ediyoruz teyzesi,zaman zaman top oynamak,balon oynamak daha çok hoşuna gitsede aktivitelerde de ufaktan ufaktan dikkatli olmaya başladı ama oyun grubuna gidiyoruz onun çok etkisi oldu.bu günleri iple çekiyordum.Bizde etkaya kocaman öpücük gönderiyoruz :)

    YanıtlaSil
  3. maşallah kaana çok başarılı buldum, ayrıca arzu teyzesinin oyuncaklarına bayılıyoruz bizde ipe dizmenin farklı bi modeli 4 aydır bizdede var daha uzunca bi süre de ilgisini kaybetmeden oynayacağı bir oyuncak olacak belli, benim kız 22 aylık.
    burcu takibindeyiz :)

    YanıtlaSil
  4. Ayşe Nil takipçimiz olduğun için çok teşekkür ediyorum,elimden geldiğince tecrübelerimizi paylaşmaya gayret ediyorum.Evet arzu teyzemizde gerçekten çok güzel oyuncaklar var,bizde zaman zaman değişik oyuncaklar sipariş veriyoruz.İpe dizmeyi iyi ki almışız,çok fonksiyonlu kullanabileceği bir oyuncak.İlgisini çeken bir oyun olduğunda pür dikkat oynuyor ama ilgisini çekmediyse anında kayboluyor :)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...