Montessori Aktarma Aktivitesi

Montessoride aktarma aktivitesinin önemini hepimiz az çok biliyoruz.Neden önemli,çünkü kaptan kaba aktarma çalışması'nda elle transferi yeterince yapmamış bir çocuktan kaşıkla transfer etmesi beklenmez.(Siz eline kaşık verseniz de o bir iki denemeden sonra elle transfere yönelecektir).

Oğluma kum havuzunu alırken çok amaçlı kullanacağımızı düşünerek almıştım,aynen de düşündüğüm gibi oluyor.Epeydir aklımda olan aktarma aktivitesini nihayet gerçekleştirdik.Kaan'ın bu kadar keyif alarak yapacağını bilseydim çok önceden hazırlardım. Birlikte aktivite yaparken daha önce hiç sıkılmadan tam olarak bir saat oynadığı olmamıştı.

Normalde tüm çalışmalar soldan sağa yapılır (yazmaya hazırlık amaçlı) ama kaptan kaba aktarma çalışmalarında dolu kap sağda bulundurulup,sağdan başlanması gerekiyor.Bu nedenle ö
nce havuzumuzun sağ tarafına fındıkları doldurdum.Sonra hemen gidip oğluma teklifte bulundum "Oğlum fındık aktarma çalışması yapmak ister misin?" diye sorunca hemen benimle oyun alanına geldi.Önce oturdum ve sessizce fındıkları dolu olan taraftan boş tarafa aktardım,bu sırada Kaan'da beni izliyordu.Sonra ordan kalktım ve Kaan efendi hemen taburesini havuza yaklaştırıp başına oturdu.Aldı eline kepçeyi direk olarak etkinliğe başladı, hemde hiç zorlanmadan.Defalarca dolu tarafı boş tarafa aktardı,o boşalttıkça ben tekrar sağ tarafa doldurdum ve bu şekilde bir saat boyunca aktarma yaptı.Hatta bir süre sonra ben yanından ayrılıp mutfağa geçerek işimi yaptım.Kaan ise hala devam ediyordu.Zaten oğlum doldur-boşalt,aç-kapa gibi oyunları hep severdi.

Bir saatin sonunda sıkılmaya başlayınca artık işi şebekliğe vurarak, elleriyle havuzun içinde dağıtmaya başladı,Fındıklardan çıkan 
 şıngır şıngır sesler çok hoşuna gitmiş olmalı ki bu karıştırma ve ortaya saçma işi ile de oldukça zaman geçirdi. Son aşamamız ise havuzdan alıp yerlere atmak olunca aktivitemiz son buldu. En son görevi ise döktüğü fındıkları tekrardan geri toplamaktı :)



Yavaş yavaş işi şebekliğe vurduğuna göre anlaşılan o ki sıkılmaya başladı.



Bir saatin sonunda Kaan efendi artık sıkılınca, kepçeyi bırakıp elle avuçlamaya hatta havuzun içinden yere atmaya başlayınca aktivitemiz sonlandı.



Şimdi de yere döktüklerini topluyor, annesi gibi düzeni sevecek belli oldu.



4 yorum:

  1. legolarla ilgili sohbetimizi zaten facebook üzerinden etmiştik burcu hanım :)kilim fikrini not aldım kafama ;) gerçi ilk yerde vakit geçirmeye başladığı dönemlerde yere mutlaka ya bir yorgan ya bir çarşaf yayıyordum ama baktım ki benim kız büyüdü engel tanımaz oldu onun için artık bişey sermiyordum doğrusu ama bu şekilde oyun alanı diye benimsetebilirsem iyi olacak dediğiniz gibi :) sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Sevgili stylesmyr;
    Faydalı fikirler verebiliyorsam inanın çok mutlu olurum.Ben oğlumda uyguladığım bir yöntem ve artık benimsemiş olsa gerek oyun oynayacağımız zaman hemen kilimimizi seriyoruz ve oğlumda o kilimin üzerinde oynamayı daha çok seviyor çünkü kendisine ait bir alan olduğunun farkında.Umarım sizde de işe yarar.bol oyunlu günler diliyorum

    YanıtlaSil
  3. Beni montessorı ıle tanıstıran ılk blogger ve ılk aktıvıte:)kac zamandır bu aktıvıte masasını arıyordum ve nıhayet hafta sonu altın bulmuşcasına bı sevınçle buldum ve de ne sanstır kı ındırımdeymış:)arayan annelere:mothercare de 80 tl ve ustelık kapagı sayesınde masa da olabılıyor...

    YanıtlaSil
  4. Sevgili Burcu hanım;
    Öncelikle blogumun size fikir vermiş olmasına çok mutlu oldum.Kum/su havuzunu almakla gerçekten isabetli bir karar vermişsiniz,bizim vazgeçilmezlerimizden bir tanesi oldu.Ayrıca diğer annelerin temin edebilmeleri adına verdiğiniz bilgi içinde çok teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...