Sebze Eşleştirmesi

Oğlum daha önce oyun grubunda bir kez eşleştirme yapmaya çalıştı fakat bir iki denemeden sonra eşleştirme yapmak yerine araba sürmeyi tercih etmişti. Evde de eşleştirme çalışmalarımıza devam edelim belki fikri değişmiştir dedim ama nafile oğlumun yine ilgisini çekmedi. Sevdiği aktiviteler olunca pür dikkat yapıyor ama sevmediği aktivitelerde yan çizmede üstüne yok. Aldığım cırtcırtlı sebze-meyveleri, bıçak kullanma oyununda pek bir ilgiyle oynayan oğlum eşleştirme oyununda malesef ki en fazla 10dakika oynadı.İlgisini çekmeyen bir aktivite olarak hiç oynamamasından iyidir tabi. Bir kez daha anladım ki eşleştirme oyunu bize göre değil ama ben yine de ara ara denemelerimi yapmaya devam edeceğim.

Oyuncak alırken çok yönlü kullanabileceğimiz oyuncaklar almaya özen gösteriyorum. Cırtcırtlı sebze-meyve oyuncakları da bunlardan birisi oldu. Hem bıçak kullanmayı öğrenme etkinliğinde kullandık (bıçak kullanma etkinliğimizi görmek isteyenler için burada), hemde eşleştirme etkinliğinde. Daha nerelerde kullanabilirim diye de beyin fırtınası yapmaya devam ediyorum.


Cirtcırtlı sebze-meyvelerin içinden seçtiklerim aynı zamanda buzdolabında olan malzemelerdi. Oğlum uyurken buzdolabından aldığım domates, limon, yumurta (yumurtayı pişirdim, nedeni ise elinden düşerse ortalık batmasın diye) ve havucu aktivite masamıza getirerek yerleştirdim. Oğlum uyandığında hazırladıklarımı görünce ilk etapta heyecanlandı ve "aaaaaa, aaaa" diye masayı gösterdi

Hemen masanın başına gelerek önce dizdiklerimi inceledi sonrasında ben sıralamayı dağıttım ve yapay sebzeler masada kaldı, gerçekleri de tek tek eline verdim. Hadi oğlum yumurtayı bulalım diyerek eline verince direk yumurtanın yanına koydu.


Hem sebzeleri tanıması açısından hemde eşleştirmeyi kolaylaştırmak adına bu kez soruyu değiştirdim.Oğlum havucu bana verir misin? dediğimde aldı ve bana verdi, havucu yerine koyar mısın dediğimde ise tam olarak yerine koyamasa da masanın ortasına şappp diye koyuverdi. Bende doğruyu göstermek amaçlı aldım ve havucun yanına koydum.

Sıra limona geldi.Limonu aldı eline sonra yapay limonun yanına kodu, sonra tekrar aldı, tekrar koydu.Tam anlamıyla eşleştirmeyi sanırım sadece limonda doğru olarak yaptık.

Burda eşleştirmeyi tekrarlıyor.

Toplam 10dak.süren aktivitemiz görüldüğü üzere artık sebzelerin tadına bakmakla son buldu, sebzeler ağıza götürüldüğüne göre yada oraya buraya atılmaya başlandığına göre bu da demek oluyor ki "anne ben sıkıldım, yeter artık istemiyorum aktivite falan" anlamına geliyor.Eee bizde aktivitenin ne kadar süreceğine paşamız karar veriyor o istemeyince bize de aktiviteyi sonlandırmak düşüyor.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...