Yumuşak Sade Kek

Malzemeler


  • 1 bardak (çay bardağı) sıvıyağ
  • 1 bardak toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 3 bardak un
  • 3 adet yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 bardak yoğurt

Hazırlanışı : Cam bir kabın içerisinde yumurta ve şekeri güzelce köpürene kadar çırpın.Başka bir kapta sıvı yağ ve yoğurdu güzelce birbirine karışana kadar çırpın.Yoğurtlu karışımı yumurtalı karışıma ekleyin ve çırpma işlemine devam edin.Unu ver kabartma tozunu içinde topak kalmayacak şekilde eleyin.Bunlara vanilyayı da ekledikten sonra karışımın içine ekleyin ve çırpmaya devam edin.Yağladığınız kek kalıbının içine yapışmaması için biraz un serpin. Daha sonra karışımı içine eşit bir biçimde dökün.Önceden ısıttığınız 180-200 derece arasındaki fırına kek kalıbınızı yerleştirin ve yaklaşık 30 dakika kadar bekletin.Eğer sapladığınız bıçak temiz çıkıyorsa kekiniz pişmiş demektir, bıçak yerine kürdan da saplayabilirsiniz.Kekiniz piştikten sonra kek kalıbını fırından alın, ters çevirip üzerine ıslak bez örterseniz yapışmadan çıkması kolaylaşacaktır. 3 - 4 dakika sonra kalıptan çıkarttığınız kek’i 4-5 dakika kadar soğutup servis edebilirsiniz.Dilerseniz içine meyve parçacıkları ekleyerek tadlandırabilirsiniz.

Not : Ben içine kuru üzüm, ceviz, fındık, kuru kayısı v.s bunlardan hangileri varsa katıyorum.Hepsini aynı anda değil ama her seferinde bir tane çeşit katarak tatlandırıyorum.

2 yorum:

  1. Burcu kek özürlü biri olarak söliyim hayatımda yaptığım en güzel kek oldu. bi kısmını kakaoyla karıştırıp üstüne mozaik yaptım nefis bişi oldu benim gurme koca bile beğendi yani, tıpa tıp tarifini uyguladım yalnız normal un ve Ayçiçek yağı yok bende onlar yerine zeytinyağı ve tambuğdayunu kullandım. süperdi hatta bitecek diye bi kısmını derin dondurucuya sakladım. püf noktası sanırım yumurtayla şekeri yoğurtla yağı ayrı ayrı çırpmak :) teşekkürler takipteyiz :))))

    YanıtlaSil
  2. Ayşe Nilciğim afiyet olsun,beğenmenize çok sevindim canım.Yumurta-şeker ve yoğurtla yağı ayrı ayrı çırptığında daha güzel kabarmasını sağlar.Kakaoyla karıştoırıp mozaik yapmanda güzel bir fikir olmuş ellerine sağlık.Birde kekin kabarmasının en önemli püf noktası ilk yarım saat fırını kesinlikle açmamak, fırını açtığında kekin kabarıklığı sönüyor.Rica ederim canım.Yakında çok güzel kakaolu ıslak kurabiye tarifi paylaşacağım, gerçekten muhteşem bir lezzet

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...