Dondurucuya Giren Sebzeler

Yeşil Biber Dolması

Dolmalık biberlerin içlerini dolma yapacak gibi açarak temizleyin. İyice yıkayıp ters çevirerek sularının süzülmesini sağlayın. İyice kuruladıktan sonra 6-8 adet olacak şekilde poşetleyin. İyice havasını alıp poşeti bağlayın. Kullanmak istediğinizde önce dolma harcını hazırlayın. Çünkü bu biberler dondurucudan çıkar çıkmaz yani çözülmeden doldurulup pişirilmeli yoksa biberin tadı bozuluyor. Dondurucudan çıkan biberleri birkaç saniye beklettikten sonra hafifçe oynatırsanız zaten kolayca birbirlerinden ayrılıyorlar.


Enginar

Ben pazardan temizlenmiş ve limonlu suyun içinde sıkıca poşetlettirerek alıyorum ve eve getirdiğim gibi buzluğa atıyorum.Ama sizler enginarı bütün olarak alıp temizleyip, içini çanak olarak çıkararak limonlu suda az haşlayın. Sonra poşetleyip buzluğa koyabilirsiniz.


Barbunya

Neyseki barbunyaya para vermiyoruz, annem sağolsun memlekette ekiyor, ayıklıyor ve bana getiriyor bana da sadece yıkayıp kurulayarak poşetleyip buzluğa atmak kalıyor.Ama sizler pazardan alıp ayıklayıp, yıkayıp, kurulayıp, poşetleyerek buzluğa koyabilirsiniz.


Kuru Fasulye

Kuru fasulyemizi de yine annem sağolsun getiriyor.Memlekette ekiyor, ayıklıyor ve bana getiriyor bende pişirirken kolaylık olsun diye haşlayıp, poşetleyip buzluğa atıyorum. 


Bezelye

Ayıklayıp, yıkayıp, kurulayıp direk buzluğa atabilirsiniz

Balkabağı

Bal kabağımızda memleketten.Annem koca bir balkabağı getiriyor, gelince de oturup önce onları bir güzel kalın kalın dilimliyor, sonra kabuklarını soyuyor, bende bir kısmını oğlumun çorbalarına katmak amaçlı kalın dilimler halinde doğrayıp poşetliyorum, diğer kısmını ise kabak tatlısı yapmak için ince dilimler halinde doğrayıp poşetliyorum.Kabak tatlısı tarifini buradan bakabilirsiniz. Kabak tatlısı yapacağınız zaman önceden çözdürüyorum, bir gece şekerde bırakıp sonrasında fırında pişiriyorum.Fırında pişirmemin amacı balkabağı buzluktan çıktığında sulandığı için oldukça yumuşamış bir kıvama geldiğinden tencere de pişerse lapa olur.Fırınladığınızda dağılma olmuyor.


Dereotu

Dereotunu pazardan alıyorum, önce seçiyorum, yıkıyorum, sonra doğruyorum ve poşetliyorum. Poşetlerin ağzını sıkıca kapatmazsanız kullanırken istediğiniz miktarda kullanıp tekrar dolaba koyabilirsiniz.

Taze Fasulye

Fotoğrafta da gördüğünüz üzere annem memleketten bir dünya fasulye göndermiş, eşimle birlikte bir günümüz sırf fasulyeleri hazırlamakla geçti.Çok yorulduk fakat kışın yerken eminim yorgunluğu çoktan unutmuş oluruz bile :) Yaklaşık 10 poşet kadar çıktı sanırım.

Gelgelelim hazırlanışına; önce fasulyelerin kılçıklarını ayıklıyoruz ve yıkıyoruz sonra verev olarak doğruyoruz (biz verev doğrarız ama sizler dörde bölerekde yapabilirsiniz, ben annemden böyle öğrendim) Büyük bir tencerede suyu kaynatıp, kaynar suya fasulyeleri atıyoruz.5-10 dakika kadar kaynatıp süzüyoruz.Ben fazla kaynatmıyorum ki kışında pişirirken fazla erimesin diye.Soğuduktan sonra poşetleyerek dondurucuya koyuyoruz.Kışında hazırladığımız domates sosu (domates sosu hazırlama) ile ister zeytinyağlı isterseniz kıymalı olarak pişirip yiyebilirsiniz.Afiyet olsun...


Bamya


Temizleyip, yıkayıp, kurulayıp poşetleyerek buzluğa atabilirsiniz



Pazı Sarması





Buzluğuma koydukça ve fotoğrafladıkça yazmaya devam edeceğim...


                                              

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...