Mavi Rengi Öğreniyoruz (21 Aylık)

Bugün kü konumuz mavi rengi öğrenmekti. Oğlum uykudayken, aktivite masamıza mavi renkten oluşan fotoğraftaki şekilleri yaptım. Şekiller oluşturmamdaki amaç ise aktiviteyi daha eğlenceli hale getirebilmekti. Oğlum uykudan kalkıp, yemeğini yedi ve keyfi de yerindeyken hemen odasına giderek aktivite masamızın başına geçtik.


Önce oluşturduğum şekilleri, rengiyle birlikte tek tek tanıttım. Mavi çiftlik, mavi kule, mavi saksı çiçeği, mavi geometrik şekiller v.s şeklinde.Belli ki çok hoşuna gitmiş olmalı ki beni tekrarlamaya çalıştı.Sonra ben oğluma sormaya başladım.

Anne - Soru: Oğlum bu ne?
Oğul - Cvp: "didek" (çiçek)
Anne: "Mavi çiçek" şeklinde tekrar eder. (mavi kelimesini özellikle vurgulayarak söyledim)


Sonrasında yine soru-cevap şeklinde devam ettik. Amaç hem masadaki şekilleri hemde mavi rengi tam olarak pekiştirmesiydi.

Anne - Soru: Oğlum mavi kapağı bana verir misin?
Oğul - Cevap: Oğul, mavi kapağı eline alır ama anneye vermek yerine kapakla oynamayı tercih eder.


Anne - Soru: Oğlum mavi çiftlik hangisi?
Oğul - Cevap: Oğul, doğru olan mavi çiftliği eliyle gösterir hatta mavi çiflikle uzunca bir süre ilgilenir.


Mavi kulemizde de aynı şekilde soru cevaplarımız devam etti...

Mavi saksımız oğlum elini koyar koymaz malesef ki hemen dağıldı ama olsun hiç önemli değil. Amaç eğlenmek ve öğrenmek değilmiydi zaten.Amacımıza uygun aktivitemizi yaptık ve bugünlük bitti.Darısı diğer renklerin başına... 

Not:

Oğlumla sohbetimiz esnasında her fırsatta sorduğum objelerin yada gösterdiğim objelerin rengini mutlaka vurgulayarak belirtiyorum.

2 yorum:

  1. harika mavi çiftliğinizi ve kulenizi çok sevdim,emeğine sağlık burcucum.
    göktuğ abisi bir de kaan'a ibodan mavi mavi şarkısını söylesin :))) tam pekiştirir :)))

    YanıtlaSil
  2. ehehuhe :))) çok teşekkürler tuğbacığım, Göktuğ abimiz ne söylerse yeridir biz onu çok seviyoruz.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...