Brokoli Çorbası

Malzemeler

  • 2 su bardağı doğranmış brokoli
  • 1 adet havuç
  • 1 adet küçük soğan
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağ
  • 1 yemek kaşığı unu
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı tavuk/et suyu
Hazırlanışı: Soğan ve havuç rendelenir zeytinyağında hafif kavrulur.Bu karışıma brokolilerde eklenerek 5-6dk.kadar daha pişirilir.Üzerini kapatacak kadar tavuk/et suyu eklenir ve bütün sebzeler pişene kadar kaynatılır.Başka bir kapta süt ve un karıştırılarak kısık ateşte biraz pişirilip kıvamlandırılır.Bu karışım yavaş yavaş diğer tenceredeki sebzelere eklenir ve daha sonra blendırdan geçirilir.İsteğe göre içine küçük ekmek parçaları da doğranabilir.Afiyet olsun.

Not: Biz henüz inek sütüne geçmediğimiz için ben sadece tavuk suyuyla yapıyorum.Sebzeleri kavurmak yerine buharda haşlayarak da yapılabilir,ben şahsen öyle tercih ediyorum.Hem sebzelerin vitamini kaybolmamış oluyor,hem de benim için daha kolay oluyor.Dilerseniz pırasa da ekleyebilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...