14 Ay Aktivitelerimiz

Fotoğrafları incelerken el hareketlerine dikkat çekiyorum.
İlk önce işe kaşık kullanmayı öğrenme aktivitesiyle başladık.İki ayrı kaba fasulyeleri koydum,Kaan ise kaşığıyla fasulyeleri kaptan kaba boşaltırken hem eğlendi,hem de kaşık tutmayı pratikleştirmiş oldu.

İnsanlık için küçük fakat oğlum için büyük aktivitemiz kaşığını kendi tutup,kendi kendine yemek yemeye çalışmasıdır.Tabii yarısı yere,diğer yarısı mideye olsa bile biz çok mutluyuz bu durumdan.

Kaan efendi su şişeleriyle oynamaya bayılıyor.Su şişelerinin kapaklarını takıp çıkartıyor ve yer değiştiriyor.

"Üst üste yığ,vur,devir"oyunu.Plastik kapları önce üst üste yığıyor sonra da hepsine vurarak darmaduman ediyor.Bu şekilde el-göz eşgüdümünü ve üst vücut gücünü geliştirmiş oluyor.

Dr.kontrolümüze gittiğimizde doktorumuzun odasında bulunan fisher price eğitici masalcı tırtılı görünce önce ben bayıldım,dr.dan çıkar çıkmaz ilk işimiz oyuncakçıya gidip bu oyuncağı almak olmuştu fakat önceleri Kaan'ın hiç ilgisini çekmedi.Bende kaldırmıştım,bu ara tekrardan çıkartınca ne olduysa bir anda ilgisini çekmeye başladı.Şimdilik hem sayfalarını çeviriyor hem de müzik çıktıkça dans ediyor ve tuşlarına basmaktan çok keyif alıyor.

Şekilli kurbağayı alırken henüz yapamaz düşüncesiyle almıştık fakat Kaan efendi tahminimizden daha zeki,öncelikle yuvarlak şekli hemen takıp çıkarmaya başladı bile.

Boş bir kutu ve su şişesinin Kaan'ı tam bir saat boyunca hiç sıkılmadan meşgul edecek bir oyuncak olacağı hiç aklıma gelmezdi.Su şişesini kutunun içine koyup koyup çıkartıyor,arada bir de sallıyor ve çıkan ses çok hoşuna gidiyor.

Küpleri birbirine takmayı ve çıkarmayı çok seviyor.İnce motor becerilerinin gelişimi açısından önemli...

Legoları takmakta biraz zorlansa da çıkarmayı artık çok rahat bir şekilde yapıyor.

Evetttt en sevdiğimiz oyun "doldur boşalt"oyunu.Mandalları mandal sepetinden leğene,leğenden tekrar mandal sepetine...Tabii Kaan mandallarla meşgul olurken, bende mutfakta işlerimi yapmış oluyorum.

Anne ve babasını taklit eden Kaan Efendiden kareler,yavrum telefonla konuşacağım diye şekilden şekile giriyor.

Halkaları ne zaman çubuğa dizecek diye merakla beklerken,bir baktım ki çoktan dizmeye başlamış bile.

El becerilerini geliştirmeye devam...

Kaan'a dünya kadar oyuncak al ama mutfaktaki eşyalar kadar uzun süreli ilgisini çekmiyor.En sevdiği oyuncakları tencere,kapaklar,demlik,plastik kaplar v.s


4 yorum:

  1. Parmaklarını yerim... Ne güzel aktiviteleriniz var

    YanıtlaSil
  2. Cok teşekkür ediyoruz :)

    YanıtlaSil
  3. aktivitelerinizi sevdim bizimde tencere bardak aktivitelerimiz meşhur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oğlumun o dönemlerini düşünüyorum da mutfak tezgahının altında hiç bir kap kalmazdı, hepsi mutfakta yere serilmiş bir şekildeydik hatta tencere tavalarımız her odayı dolanırdı :)

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...